söndag den 5 oktober

jag har världens bästavän!!


Att få ha en vän som dig, någon som man är lite närmare än dom andra.
Någon man kan prata om allt och inget med, den man skrattar och har kul med.
Någon som inte ställer krav att du ska vara si & så, utan acceptera dig för den du vill vara.
Någon som säger som det är som går den raka vägen, som berättar sanning.
Någon som sträcker sin hand för att dra upp dig ur hålet du har fastnat i.
När livet känns meningslöst, när precis allting känns skit så är någon där och lyser upp i mörkret.
Eller när livet känns så bra och då är det någon som vill dela sin glädje med dig.
Tänk att någon som aldrig vänder ryggen till även fast du har gjort den personen ledsen.
Eller då alla andra vänder sin rygg också är det någon som står kvar och kramar om dig.
När det kommer hinder på din väg och du tror inte du kommer klara det,
 så finns det någon som står där och tror på dig.
Eller när allting är tvärtom och det är din tur att hjälpa någon som alltid funnits där.
När precis allting känns så fel, att man själv inte tycker man passar in i bilden längre,
så är det någon som visar dig att just här hör du hemma och allt känns så rätt igen.
När ni chansade och valde dumma beslut då ni bestämde att ni skulle ta smällen tillsammans,
istället för att skylla på varandra så säger den här personen
''vi tjorvade verkligen till det, men vi klarar det tillsammans''
Jag kan fortsätta längre fall ni vill, men det kommer aldrig nå sitt slut då.
Någon för mig är du, Lovisa. Eller du är inte bara någon, men du är just
den här vännen jag pratar om. Någon som alltid har funnits där och hållt mig kvar
när jag egentligen har bara har velat springa iväg.
Vi har gått igenom så mycket tillsammans, för det mesta så har vi bara bra minnen.
Men jag vill bara säga tack för alla gånger du har hittat mig när jag själv inte gjorde det.
Du är det bästa jag har, min allra bästa vän.
Jag behöver dig i mitt liv, för om det inte hade varit för dig så hade inte jag varit jag idag.
Vem vet vem jag skulle ha varit, men jag kan knappast tro att jag skulle vara en bättre människa.
För allt som är bra med mig är tack vare dig, och det är sanning.
Jag Älskar Dig
Det hoppas jag att du vet.
♥ // louise

Kommentarer
Postat av: Louise

Jag menar allt jag skrev. <3

2008-10-08 @ 14:37:08
URL: http://kvinnanharskar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0